projektanti
zlatko zivlak
ana nikezić
3D model
zlatko zivlak
površine
kućica krana - kancelarija 18 m2
gornja platforma - terasa 25 m2
koncept "vagon"
Poluportalni kran na Savskom pristaništu jedini je preostali primerak fantastičnih industrijskih postrojenja koja su krasila obalu Save prošlih vekova.
U želji da se kran rekonstruiše i istovremeno revitalizuje, investitor je rešio da ga transformiše u meri zadržavanja njegovog autentičnog identiteta na način uvođenja savremenih elemenata i namene.
Koncept ističe poštovanje postojeće strukture uz njenu savremenu interpretaciju.
Intervencija obuhvata:
. stepenice za gornju platformu
. gornju platformu
. kućicu krana
svi elementi su koncipirani tako da maksimalno poštuju postojeći identitet krana.
Stepenice su oblikovane kao trokrake, imaju ulogu da sa jedne strane kroz oblikovanje i materijalizaciju prvog kraka istaknu karakter i simbol Beton hale, a sa druge kroz oblikovanje druga dva kraka da istaknu paučinastu strukturu postojećeg krana i pokret reke Save.
Gornja platforma je oblikovana kao delimično prozračna kako bi se sačuvao duh postojeće strukture.
Kućica krana konceptom drvenog vagona naglašava funkciju nekadašnje kućice. Posebno se ističe karakter fasade prema reci koja je staklena, te obezbeđuje makismalan ugođaj lebdenja nad vodom.
organizacija
Kran je zamišljen kao kancelarija i prostor za odmor i relaksaciju.
Organizacija je podrazumevala:
. osposobljavanje komotnog pristupa gornjoj platformi – nove stepenice krana
. oblikovanje nove kabine opremljene svom potrebnom infrastrukturom – kućica krana
. proširenje gornje platforme – platfoma krana
materijalizacija
Koncept ističe upotrebu robusnih materijala, karakterističnih za prostore pristaništa i brodogradilišta. Tako su gazne površine definisane od "gitter-rosta", stepenice krana i ograda stepeništa i platforme od čeličnih profila, a kućica u drvenoj oblozi "parklex” koja ističe originalni karakter kućice.
Koncept žutog krana potiče od utvrđenog koda za rečne kranove i druge mašine.