projektanti
zlatko zivlak
ana nikezić
zoran nikezić
3D model
zlatko zivlak
miloš urošević
površine
površina gradske galerije: 12 500 m2
površina male galerije: 4 500 m2
površina trga galerija: 1 250 m2
koncept "soba sa pogledom"
Fizička struktura kompleksa Gradske Galerije odraz je kulturnog i graditeljskog nasleđa, dok je likovni izraz odraz savremenog načina života.
Koncept definiše čvrst fizički okvir za različite strukture događaja, istovremeno dostojanstven i dinamičan, prostorno određen i likovna transparentan.
Položajem u prostoru, objekat gradske galerije prati postojeću matricu fizičke strukturetrga Republike. Na taj način, novonastala struktura teži da uobliči već definisanu sliku naseđa. Kompleks Gradske galerije se ne nameće kao jedini cilj i svrha, već kao jedan od elemenata koji odgovaraju ukupnoj slici postojeće strukture centra Beograda.
Arhitektonska forma određuje objekat galerije kao jedan u nizu ravnopravnih u okruženju (Narodni muzej, Narodno pozorište, zgrada Bankarskog društva, Zgrada Kulturnog centra i druge), koji zajedno učestvuju u oblikovanju identiteta prostora.
Likovnom interpretacijom fasadog platna gradska galerija dobija savremeni izraz i simboličku vrednost "Times Square"-a. Na taj način, novonastali Trg Galerija obezbeđuje istaknuto mesto u kulturnom životu grada, izražavajući istovremeno i dinamiku promena.
Urbani koncept
Trg Galerija prostorno je određen sa dva objekta koji ga uokviravaju. Gradska galerija po svojoj strukturi i položaju u prostoru, i definiše granicu prema Francuskoj ulici.
Mala galerija definiše okvir prema Makedonskoj ulici oblikujući novi lik dvorišnih fasada postojećeg niza ulice Braće Jugovića.
Zona trga prema ulici Vase Čarapića, kao front i pročelje ostaje neizgrađena, obezbeđujući povezivanje Trga Galerija sa prostorom trga Republike i Kolarčeve ulice.
Arhitektonski koncept
Oblikovan je prostor strogih volumena koji mestimično pokazuju unutrašnju strukturu događaja. Arhitektonski koncept potencira strogost dominantnog objekta gradske galerije i dinamičnost objekta male galerije, potencirajući karakter i sadržinsku opredeljenost Trga galerije.
Koliko je Gradska galerija krut fizički okvir u kome je promenljivost sadržaja nagoveštena kroz tretman ugla i fasadnog platna prema ulici braće Jugovića, toliko je Mala galerija dinamična struktura otvorena u potpunosti ka trga, spremna da prostornom definicijom primi heterogene aktivnosti i događaje.